2028 Yılına kadar oyun için harcama pazarının 120 milyar doları aşacağı öngörülüyor
2028 Yılına kadar oyun için harcama pazarını... Video oyun karakterlerinin güçlerini artıran, karakterleri kişiselleştirme ve ek özelliklerden yararlanma fırsatı sunan oyun içi öğelerin ticareti, video oyun endüstrisi için önemli bir gelir kaynağı haline geldi.
Farklı platformların gelişimi, mobil cihazların yaygınlaşması, web bağlantı hızlarının artması ve çevrimiçi oyunların artması, video oyunlarını oynayanların sayısını artırdı. Bu yükselen ilgiyi yeni gelir modellerine dönüştürmek isteyen oyun endüstrisi, mikro işlemler olarak bilinen oyun içi harcamaları artırma hedefine odaklandı. Endüstri, bu hedefe büyük ölçüde ulaştı; çünkü ABD'de yapılan bir araştırma, mart ayında dört oyuncudan birinin video oyun karakterlerinin gücünü artıran ek özellikler, haritalar ve ticaret yapılan ürünler için harcama yaptığını gösterdi.
Oyuneks Genel Müdürü Alihan Kesici, konuyla ilgili değerlendirmelerinde, salgın sürecinden bu yana oyunların sosyalleşme ve eğlence açısından önemli bir rol oynadığını belirtti. Bu durumun yeni bir ekonomi yarattığını vurguladı. Her yaş ve seviyeden kullanıcının, küresel enflasyona rağmen masaüstü veya mobil oyunlara oyun içi harcama yapmaya istekli olduğunu belirtti. Özellikle oyun oynamayı bir iş modeline dönüştüren yayıncılar ve içerik üreticileri için oyun içi öğelerin bir yatırım aracı olarak önemli bir rol oynadığını ifade etti.
OYUN İÇİ HARCAMA PAZARI 2028’E KADAR 120 MİLYAR DOLARI AŞACAK
ABD'de 10 binden fazla kişiyle gerçekleştirilen bir araştırma, katılımcıların %54'ünün herhangi bir şekilde video oyunları için harcama yapmak istediğini gösterirken, pazar büyüklüğüne ilişkin tahminler de düzenli olarak yayımlanmaya başladı. Online mikro işlem olarak da bilinen bu alışverişlerin hacmi hakkında yapılan bir ResearchAndMarkets araştırması, 2023'te 73 milyar dolar olan pazar büyüklüğünün bu yıl 80,88 milyar dolara çıkacağını ve 2028'e kadar pazarın 120 milyar dolara ulaşacağını tahmin etti. Türkiye'de de 10 yılı aşkın bir süredir var olan sanal ürün ticareti, popüler video oyunlarında kullanılıyor. Alihan Kesici,
"Ekim 2021’den bu yana etkinlik gösteren Oyuneks, kullananların yaygın popüler online oyunlarla ilgili ürünlere ulaşabilecekleri güvenilir ve yenilikçi bir alışveriş platformu olarak öne çıkıyor. Pazara geç girmemize rağmen, senelerdir pazarda olan oyunculara kıyasla yüz binlerce üyeye çok kısa sürede ulaştık. Özellikle son yıllarda Türkiye’de espor alanında önemli başarılar elde eden S2G espor takımıyla işbirliğimiz PUBG Mobile kitlesine doğrudan erişebilmemize katkı sağladı," ifadelerini kullandı.
"COUNTER-STRIKE, YALNIZCA KUTU SATIŞINDAN 1 MİLYAR DOLAR KAZANDI"
En popüler nişancı oyunları arasında olan ve küresel turnuvalara konu olan Counter-Strike, yalnızca geçtiğimiz yıl oyun içi ürün olarak bilinen kutulardan 1 milyar dolar ek gelir elde ettiğini belirten Kesici,
"Tek başına bu örnek bile pazar büyüklüğünü göstermek açısından oldukça kuvvetli. Steam Yetkili Satıcısı Oyuneks, bu hızla gelişen, yeni oyunlarla ve oyun stüdyolarının geliştirdiği yeni ürünlerle genişleyen pazarda 7/24 canlı destek hizmeti, piyasaya göre uygun fiyatlar, düşük komisyon oranları ve hızlı teslimatla kendisine yer edindi. Müşterilerimize sunduğumuz güvenilir alışveriş deneyimi, bizi ön plana çıkaran en önemli özelliklerimizden. Yayıncı ve video oyuncu mevzusunda önemli bir kent olan Antalya merkezli bir girişim olarak, Türkiye’deki oyun ekosistemiyle de yakın iletişim kurabiliyoruz. Oyuneks; video oyunlara tutkulu, dinamik ve genç ekibi, nitelikli hizmeti ve kuvvetli teknoloji altyapısıyla öne çıkıyor. Küresel oyun şirketleriyle kurduğumuz işbirlikleri, daha uygun fiyatlı ürünler sunmamızı sağlıyor," diye konuştu.
"RISE ONLINE, KNIGHT ONLINE VE PUBG MOBILE ÜRÜNLERİ ÇOK SATIYOR"
Türkiye'deki video oyun oyuncularının alışkanlıklarına dair tespitlerini paylaşan Oyuneks Genel Müdürü Alihan Kesici, her gün binlerce kullanıcının işlem yaptığı bir platform olarak, bu alışkanlıklara dikkat çekti ve değerlendirmelerini bu sözlerle tamamladı:
"Türk yapımı MMORPG Rise Online, dünya çapında bir efsaneye dönüşmüş Knight Online, mobil deneyimiyle öne çıkan PUBG Mobile’ın yanı sıra Valorant, Fortnite, League of Legends, Metin2, Cabal, Silkroad, Zula, World of Warcraft gibi çok sayıda oyun için oyun & dijital kod ve e-pin satışı gerçekleştiriyoruz. Oyuneks alışveriş platformunda en çok satılan ürünler Rise Online item'ları, Rise Online GB, Knight Online item'ları, Knight Online GB, PUBG Mobile UC ve Mobile Legends Elmas olarak sıralanıyor.
İlerleyen süreçte bir oyuncunun gereksinim duyabileceği tüm ürünleri tek platformda sunma hedefiyle çalışıyoruz. Yerli bir şirket olarak, küresel pazarlara açılmayı da dört gözle bekliyoruz. Alışveriş ve hizmet deneyimini iyileştirmek için altyapımızı geliştirmeye ve dağıttığımız ödüllerle hep birlikte kazanmaya devam edeceğiz."
"2028 Yılına kadar oyun için harcama pazarının 120 milyar doları aşacağı öngörülüyor" haberi, 22 Mayıs 2024 tarihinde yazılmıştır. 22 Mayıs 2024 tarihinde de güncellenmiştir. Teknoloji kategorisi altında bulunan 2028 Yılına kadar oyun için harcama pazarının 120 milyar doları aşacağı öngörülüyor haberi 2024 yılına aittir. Bu haberin yanı sıra sayfamızda birçok güncel bilgi ve son dakika haberler yer almaktadır. 2028 Yılına kadar oyun için harcama pazarının 120 milyar doları aşacağı öngörülüyor 2024 konusundaki bu haber içeriği objektif bakış açısının yansımasıdır. Teknoloji konusunda 21 Kasım 2024 tarihlidir, bugüne ait güncel gelişmelerden haberdar olmak için bizi Twitter ve Facebook sayfalarımızdan takip edin.
YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.