Bir ''mış gibi gösterme’ hikayesi: Bardaki Yabancı
Bir ''mış gibi gösterme’ hikayesi: Bardaki Y... Cüneyt AyralModernizm ile birlikte artan endüstrileşme ve kentleşme sonucunda yalıtılmış ve pasifleşmiş insanlardan oluşan bir toplumun temelleri atılmıştır. Post-modernizm ile zirveye çıkan toplumdaki yabancılaşma ve yalnızlaşma,...
Cüneyt Ayral
Modernizm ile birlikte artan endüstrileşme ve kentleşme sonucunda yalıtılmış ve pasifleşmiş insanlardan oluşan bir toplumun temelleri atılmıştır. Post-modernizm ile zirveye çıkan toplumdaki yabancılaşma ve yalnızlaşma, kitleleri stabil olarak bir arada tutmak amacıyla yaratılan ''endüstriyel kültür’ ile paralel olarak yükselmiştir. Gelişen teknolojiyle birlikte, endüstriyel kültür simülasyonuna yeni -yardımcı- bir alan olarak ''sosyal medya’nın da eklenmesiyle sanal ile gerçek arasındaki fark iyice bulanıklaşmıştır. Belki de durum Adorno’nun uyarılarının da ötesine geçmiştir.
Anı yaşamaktan çok “-mış gibi yaşamak'' ve bunu “-mış gibi göstermek'' daha önemli hale gelmiştir. Peki bu simülasyon toplumdaki bireylerin ne kadar derinlerine işleyebilme gücüne sahip olabilir? Anlamsızlaşma hissi ve zihnin hiç peşini bırakmayan gerçeklik içgüdüsü ile baş edebilmek ne kadar mümkün olmuştur? ''Bardaki Yabancı’ isimli serisiyle Can Sarıçoban hem bu soruları kendi perspektifinde yorumlayarak sormuş hem de gerçeklik algısını yeniden gözden geçirmek istemiştir.
(Mekanlar: Efendi, Geyik, Kozmonot, Gümrük, Lucia, Trip, Büyük Londra Oteli, Latcho, Unter, Kayıkhane, Dorock, Sensus)
(Modeller: Gamze Erçel, Hande Erçel, Mehlike Saydan, Tülin Yazkan, Ayşe Akın, Sena Şener, Cansu Türker, Berrak Arslan, Burcu Özberk, Sıla Türkpençesi, Lika Jibladze, Reyhan Özdilek)
"Bir ''mış gibi gösterme’ hikayesi: Bardaki Yabancı" haberi, 29 Eylül 2017 tarihinde yazılmıştır. 29 Eylül 2017 tarihinde de güncellenmiştir. Kültür Sanat kategorisi altında bulunan Bir ''mış gibi gösterme’ hikayesi: Bardaki Yabancı haberi 2017 yılına aittir. Bu haberin yanı sıra sayfamızda birçok güncel bilgi ve son dakika haberler yer almaktadır. Bir ''mış gibi gösterme’ hikayesi: Bardaki Yabancı 2024 konusundaki bu haber içeriği objektif bakış açısının yansımasıdır. Kültür Sanat konusunda 23 Nisan 2024 tarihlidir, bugüne ait güncel gelişmelerden haberdar olmak için bizi Twitter ve Facebook sayfalarımızdan takip edin.
YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.