Komedi yolunda üç ayrı hikâye
Komedi yolunda üç ayrı hikâye Son zamanlarda yeni bir komedyen kuşağının yükselişine tanık oluyoruz. Bu kuşağın önde gelen temsilcileri Feyyaz Yiğit, Doğu Demirkol ve İbrahim Büyükak bağımsız dizi projeleriyle karşımızda.
Üç oyuncuda seksenlerin ortalarında doğmuş yeni kuşak komedyenlerimizden Doğu Demirkol, Feyyaz Yiğit ve İbrahim Büyükak giderek sayıları artan yeni dijital platformlarımızda kendi bağımsız projeleri ile izleyici karşısında. Bu üç dizi anlatı yapıları ve meseleleri ile akraba işler. Demirkol ve Büyükak kendi hayat hikâyelerinden büyük ölçüde esinlenen bir nevi biyografik iki diziyle karşımıza çıkarken Yiğit her biri farklı öykülerden oluşan bir komedi projesi ile boy gösteriyor.
Ben kendi adıma Feyyaz Yiğit'in Gibi'sinin daha bir özgün, komik ve nitelikli olduğunu düşünsem de bu üç işin de seveni sevmeyeni olacaktır. Hepsinin de kendine özgü bir çekiciliği mevcut. Bu üç komedyenin işlerinde ortak olan tam da memleketin ruh haline uygun şekilde, gerçekle absürdün iç içe geçtiği hikâyelerden oluşması. Doğu ve İlginç Bazı Olaylar'da komedyen olmak isteyen genç adamlar ve onları anlamayan hatta engelleyen ailelerle karşı karşıyayız. İki dizi de bu gençlerin her şeye rağmen başarılı olup şu an oldukları yere ulaşmasıyla bitiyor. Gibi ise tuhaf hikâyeler eşliğinde bir sıkışmışlığın komedisini yapıyor.
Bu biyografik türle daha önce Bartu Küçükçağlayan'ın Bartu Ben adlı dizisinde karşılaşmıştık. Bu arada üç dizinin Bartu Ben'in Batılı olan estetiğine göre daha "yerli" bir noktada durduğunu belirtmek gerek. Bundan eleştiri olarak değil bir saptama olarak bahsediyorum; sinema dili olarak büyük atraksiyonlara girmeden sağlam karakter inşaları ve samimi tavırlarıyla öne çıkıyorlar. Zaten komedyenlerin tarzları da daha çok buna müsait. Öte yandan dizilerin ortak özelliklerinden biri de yan karakterlerin başarısı. Üç dizide de kahramanımıza sıkıntılı yolculuklarında eşlik eden iyi resmedilmiş arkadaşları var. Hatta Cemre Ebüzziya, Özgür Emre Yıldırım, Evliya Aykan, Kıvanç Kılınç gibi oyuncuların canlandırdığı bu tipler zaman zaman rol çalacak kadar etkililer.
Bu üç dizi de zamanımızın ruhunu yansıtmak konusunda bir şekilde başarılı. Yeni komedyen kuşağımızın sadece benzer sahne şovları ve stand up'lar ile değil de kendilerine özgü işlerle karşımıza çıktığını görmek gerçekten güzel. Gelin dizileri tek tek inceleyelim.
ÇOK BİZDEN VE ÖZGÜN: Gibi (EXXEN)
Feyyaz Yiğit bu yeni komedyen kuşağının en büyüğü ve ilk çıkışını Okan Bayülgen’in Disco Kralı ile yapmış bir isim. Daha önce mini dizi denemeleri, skeçler üretmiş zaten kendi başına işler yapmış bir komedyen. Son zamanlarda komedi filmlerinde de sık sık karşımıza sık sık çıkan Yiğit sonunda kendi projesi Gibi ile karşımızda. Gibi, Doğu ve İlginç Bazı Olaylar gibi biyografik bir damardan ilerlemiyor tam aksine özgün (ve hatta zaman zaman fantastiğe kaçan) memleket hikâyeleri var. Bu hikâyeler bir arkadaş ortamında anlatabileceğiniz tuhaf ve komik anekdotlara benziyor. Yiğit ve Aziz Kedi’nin yazdığı hikâyeler gayet eğlenceli, absürt ve trajik. Dizinin -o çok iyi tanıdığımız- sıkıntılı durumlarda kalan kahramanlarla insanı empatiye zorlayan bir yanı var. Başarısının sırrı da burada ve elbette Yiğit’in başarılı oyunculuğunda. Gibi, çok bizden, çok özgün ve çok traji-komik.
YÜZLEŞİLEN TRAVMALAR: Doğu (BluTV)
Doğu Demirkol’un komedyen olma hikâyesinin anlatan BluTv dizisinin yönetmen koltuğunda Emrah Aguş oturuyor, senaryosu ise yine Demirkol’un kendisine ve Murat Özsoy’a ait. Demirkol’un arkadaşları ve ailesi tarafından tasvip edilmeyen tavırlarını, hatalarını, başarısızlıklarını absürt-gerçekçi bir dille anlatan dizide yan karakterler, özellikle BKM’nin ikinci kuşak oyuncularından Evliya Aykan’ın canlandırdığı ‘özgür’ karakteri gayet iyi yazılmış bir tip. Doğu, toplumdaki birçok meseleye el atmasıyla da başarılı. Sözde Cihangir sanatçısının gerektiğinde egolu bir zorbaya dönüşmesine, muhafazakâr zengin lise arkadaşlarının ikiyüzlü tavırlarına, kişisel gelişim ekonomisinin sahteliği gibi birçok gönderme son derece çarpıcı ve aynı zamanda komik. Zaman zaman -belki Batılı muadili sayılabilecek Ramy dizisindeki gibi- kişinin iç dünyasıyla toplumsal olan arasındaki açmazları daha derin görmek istesek ve bunu eksik bulsak da sonuçta Demirkol’un kendi geçmişi ve travmalarıyla yüzleşmesi son derece samimi.
HAYALLERİN PEŞİNDE: İlginç Bazı Olaylar (EXXEN)
BluTV işleri Bartu Ben ve Doğu gibi İbrahim Büyükak’ın da kendi hayatından yola çıkarak yazıp yönettiği bir iş. Acun’un dijital kanalı Exxen’in nadir iyi içeriklerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Büyükak da Çok Güzel Hareketler kadrosundan çıkarak kendini göstermeyi başarmış bir isim. Bursa’da yaşamış olan Büyükak’ın bu döneminden bir kesit izliyoruz dizide. Yatak satıcısı olan babasının işini devralmak zorunda olan ama tıpkı Doğu gibi komedyen olma hayalleriyle yaşayan bir gencin hikâyesi bu. Yine hayallerinizin peşinden giderseniz kazanırsınız tespiti. Tespit demişken İlginç Bazı Olaylar’ın belki Gibi ya da Doğu kadar komik olmayan ama benzer tespitleri yapan bir iş olduğunu söylemek de gerek. Büyükak’ın yönetmenliğini de kendisinin yaptığı dizide yine Zafer Algöz, Cemre Ebuzziya, Özgür Emre Yıldırım’ın canlandırdığı yan karakterler zaman zaman öne çıkıp dikkat çekiyorlar. (Kaynak.Murat Tırpan)
"Komedi yolunda üç ayrı hikâye" haberi, 14 Mayıs 2021 tarihinde yazılmıştır. 14 Mayıs 2021 tarihinde de güncellenmiştir. Medya kategorisi altında bulunan Komedi yolunda üç ayrı hikâye haberi 2021 yılına aittir. Bu haberin yanı sıra sayfamızda birçok güncel bilgi ve son dakika haberler yer almaktadır. Komedi yolunda üç ayrı hikâye 2024 konusundaki bu haber içeriği objektif bakış açısının yansımasıdır. Medya konusunda 22 Aralık 2024 tarihlidir, bugüne ait güncel gelişmelerden haberdar olmak için bizi Twitter ve Facebook sayfalarımızdan takip edin.
YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.