RTÜK, Kılıçdaroğlu'nun açıklamalarını yayınlayan Tele1, KRT, Flash ve Halk TV’ye para cezası verdi!

RTÜK, Kılıçdaroğlu'nun açıklamalarını yayınlayan Tele1, KRT, Flash ve Halk TV’ye para cezası verdi!

RTÜK üyesi Taşcı: Karar, basın özgürlüğüne, haber alma hakkına ve demokrasiye vurulan bir darbedir!

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Erdoğan ailesinin TÜRGEV ve Ensar vakıfları üzerinden ABD'deki paravan bir vakfa 1 milyon lira aktardığı ve kaçacağı iddiasında bulunduğu açıklamasını yayınlayan Tele1, KRT, Flash ve Halk TV’ye para cezası verdi. 

RTÜK üyesi İlhan Taşcı, CHP liderinin Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve ailesi hakkındaki "para aktarma" ve "kaçacaklar" açıklamalarına yer veren 4 kanala oy çokluğu ile tavandan yüzde 3 para cezası verildiğini duyurdu. 

Twitter'dan açıklama yapan Taşcı, yüzlerce şikâyet dilekçesinin aylardır işleme dahi alınmadığını, TÜRGEV ve Ensar'ın şikâyet dilekçelerinin 'mürekkebi kurumadan' RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin tarafından işleme konulduğunu söyledi. 

Taşcı'nın açıklamaları şöyle:

"RTÜK, Sayın Kılıçdaroğlu'nun ülkeyi sarsacak, manşet haber niteliğindeki açıklamaları ve ifşa ettiği belgeleri yayınlayan Tele1, KRT, Flash ve Halk TV’ye oy çokluğuyla tavandan yüzde 3 para cezası verdi. Karar, basın özgürlüğüne, haber alma hakkına ve demokrasiye vurulan bir darbedir!

RTÜK yayıncılara 'Kılıçdaroğlu’nun elinde belge de olsa, söyledikleri doğru da olsa yayınlarsanız ceza keserim, sansürlerim' gözdağını veriyor. Bu bakışla, partilerin canlı verilen grup toplantıları sansürlenir, muhalefetin sesi duyulmasın diye Meclis TV’nin fişi de çekilebilir.

Türgev ve Ensar’ın şikayet dilekçelerine verilen sayı numaranın mürekkebi kurumadan RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin özel talimatla akşam rapor hazırlattı. Yüzlerce şikayet dilekçesi aylardır hatta yıllardır işleme bile alınmazken şimdi bu neyin telaşı, kimlere yaranma arayışı!"

Önceki ve Sonraki Haberler
Yargı