Öyle görünüyor ki, stream oyun servislerinin kat etmesi gereken hala önemli bir yol var zira GeForce Now Cyberpunk 2077 nedeniyle ağır sorunlar yaşamaya başladı. Ücretli abonelerini saatlerce sıra bekletmek zorunda kalan GeForce Now, “bölgenizdeki kapasite sınırına ulaştık” uyarısı vererek oyuncuları oyuna almadı.
Google Stadia kullanıcılarının ise Cypbepunk 2077’yi çalıştırmak konusunda sorun yaşamadığı gözleniyor. Bu da Google’ın kapasite/performans gözeterek yavaş genişleme politikasının başarısı olarak yorumlanıyor.
GeForce Now ise aslında teknik olarak hala “beta” aşamasında bir servis olmasına rağmen oyun yayıncılarıyla anlaşmalar imzalıyor ve çok geniş bir oyun kütüphanesi bulunuyor. Cybepunk 2077 gibi dünya çapında büyük merakla beklenen ve çok gelişmiş oyun sistemine ihtiyaç duyan bir oyun için yaşanacak stream talebini karşılayamaması çok şaşırtıcı bulunmadı. Ancak Nvidia’nın bu sınavdan edindiği derslerle kapasitelerini güçlendirmesi bekleniyor.
Öte yandan, pek çok oyun sever, çok yüksek donanım gereksinimleri olan Cyberpunk 2077’yi AAA fiyatlarıyla satın alırken, GeForce NOW servisinin yaptığı duyurulara güvenmişti. Nvidia, oyunun ilk günden itibaren oynanabileceğini uzun süredir duyuruyor ve kendi servisine abone topluyordu. Ancak gerçekler hiç de reklamı yapılan gibi olmadı. Oyunu ilk gün satın alan çok sayıda insan, GeForce NOW servisine girmeyi bile başaramadı.
Tabi bu yarış sadece Stadia ve Nvidia arasında yaşanmıyor. Amazon, Microsoft ve Sony/Playstation da benzer hizmetleriyle rekabet ediyorlar. Yakın gelecekte, özellikle 5G’nin yaygınlaşmasıyla en hızlı, en sorunsuz, en “takılmadan” çalışan stream servisinin video oyun dünyasının kaymağını yiyeceğini tahmin etmek zor değil.
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Daha önce stream oyun servisi kullandınız mı? Cyberpunk 2077’yi satın aldınız mı veya GeForce Now üzerinden oynamayı denediniz mi?