Betül Çotuksöken, “Felsefenin Gör Dediği'' bölümünde “Felesfe Tarihi, Antropolojik Okuma 5'' başlıklı yazısıyla yer alıyor.
Berrin Taş “Hep Yolda'' köşesinde, yaşamın getirdiklerini sanatsal ve felesefi bir bakış açısından süzerek okurlarıyla paylaşıyor. Stefan Zweig, Ahmet Haşim, Yahya Kemal, Balcaz söz ettiği kjimi yazar ve şairler.
Sevim Kahraman, “Elif Şafak’tan Bayalığa Övgü:Havva’nın Üç Kızı'' başlıklı yazısında Şafak’ın son kitabının estetik değerlendirmesini yapıyor.
Süheyla Ekemen, Cengiz Gündoğdu’nun “Gerçekçiliğin Estetiği'' adlı yeni yapıtını anlatıyor. Yusuf Çötüksöken “Kötülük ve Kötülüğe Tepkiler Üzerine'' adlı denemesi ile yer alıyor.
Hasan Akarsu, “Süreyya Eryaşar''ı n çok yönlü sanatçılığını değerlendiriyor.
Yusuf Çotuksöken, “Kötülük ve Kötülüğe Tepkiler Üzerine'' başlıklı denemesi ile İnsancıl sayfalarında.
B. Sadık Albayrak, Tarık Akan’ın sanat ve yaşamda aydın olarak kalmasını anlatıyor.
Ali Asker Ova, “Dünden Bugüne Cafer Yıldırım'' adlı yazısında şairin yaşamı ve şiiri üstüne yazıyor.
Cengiz Gündoğdu, “Yıldız Güncesi''nde öncelikle insanı ele alıyor. Yabancılaşma sorunundan ve bu sorunu nasıl aşmamız gerektiğini tartışıyor.
Descartes, Prof. Dr. Coşkun Özdemir, Halil İnalcık, Mike Davis, Balzac söz ettiği kimi yazarlardan bir kısmı yalnızca.
Gündoğdu “insanlaşma'' sürecine değinirken günümüzde yaşadığımız olaylardan örnekler veriyor;
“Bir erkek, şortlu diye bir kızı tekmeledi.
Bu kapitalizmin başarısıdır..insana karşı. İnsanı kendine yabancılaştırdı...sorumluluğu ailesi ile sınırladı...
Durum budur...
Tekmeci ilaç içiyormu, sayrıymış. Bu konuda şöyle der Teber, (Serol Teber) ''Yabancılaşmış insan davranışları, sağlıklı gerçek insan davranışlarının hastalık biçimine dönmüş şeklidir.’
Bugün bu noktadayız.''
İnsancıl sayfalarında yer alan kimi şair ve şiirleri de şöyle;
İlkay Soykal, “Güneş''
Sıtkı Salih Gör, “Tutkusu Ağır Basanın Özlem Tüten Sümbülü''
Neriman Çelik, “Umudun Çığlığı''
Burhan Mendi; “Kanayan Güllerim''
Çetin Örgen, “Gün Işıyacak Ama Bir Gün''