Pandemi döneminde insanların eve kapanması ve yapacak pek fazla şey bulamamaları nedeniyle başta Netflix olmak üzere hemen hemen bütün video akış platformları muazzam büyüme hızları ve rekor hasılatlar elde etti. Ancak hayatın yeniden normale dönmeye başlamasıyla birlikte, bu şirketler için rüzgar bir anda tersten esmeye başladı.
Üst üste birkaç seferdir çeyrek dönemlerde kullanıcı kaybı yaşayan Netflix, bu gidişata dur diyebilmek için farklı bir şeyler denemeye karar vermiş ve bunun için de platforma 24 farklı oyun yüklemişti. Kullanıcıları için onlara özel oyunlar geliştirerek, müşteri kaybını önleyebileceğini düşünen Amerikalı video akış platformunun planları şu an için pek tutmuşa benzemiyor.
Gelen en yeni bilgilere göre, şu ana kadar platformdaki oyunların toplam indirilme sayısı 27,3 milyon kez olsa da, bu oyunları indirip oynayan toplam kişi sayısı 2,1 milyon kişi. Netflix’in mevcut abone sayısı 241 milyon olduğu düşünüldüğünde, oyunlara ilgi gösteren Netflix kullanıcı sayısının %1’in bile altında olduğu anlaşılıyor.
Tabi bu durumun birçok neden olabilir. Örneğin birçok insan Netflix’in böyle bir hizmet sunduğunu bilmiyor olabilir ya da belki de platformdaki oyun sayısının şu an için yetersiz olduğu düşünülüyordur. Ancak sebep her ne olursa olsun, gidişat oyun projesinin Netflix’in kullanıcı kaybını önleme planında önemli bir yere sahip olamayacağını gösteriyor.