Bethesda oyun modları konusunda başarılı geçmişe sahip. Çıkarılan modlar sayesinde oyunları uzun ömürlü oldu. Mesela Skyrim’i örnek verecek olursak, 12 yıl önce piyasaya sürüldü.
Senaryo içerenler, görselliği değiştirenler, oynanışı daha zengin hale getiren modlar derken Skyrim çeşitli modlar sayesinde bambaşka bir oyuna dönüştü. Bethesda bu geleneğini Starfield için de devam ettirmeye kararlı görünüyor.
Bu senenin başlarında Bethesda’nın en yetkili isimlerinden biri ve Starfield’in yönetmeni olan Todd Howard, oyunun mod yapımcıları için adeta cennet olacağını söylemişti. Ancak başka ayrıntı vermemişti. Bethesda’nın ne kadara izin vereceği merak ediliyordu. Ünlü oyun stüdyosunun pazarlama ve iletişimden sorumlu başkan yardımcısı Pete Hines, modlarla ilgili dikkat çekici ipucu verdi. Görünüşe göre mod geliştiricileri Starfield’de kendi gezegenlerini yapabilecek. Hines yapılan bir söyleşide, “Nasıl bir gezegen yapmak istersiniz?” yorumunda bulundu.
Sonuç olarak gezegenden söz ediyoruz. Bu durum Starfield’in eski Bethesda oyunlarına göre daha esnek, özgür ve hızlı şekilde modlar yapılabileceğini ortaya koyuyor.
Oyunda 1000’den fazla gezegen bulunuyor. Her gezegende yerçekimi farklı. Bu da oynanışı etkileyecek faktörlerden biri olacak. Mesela oyuncular yerçekimi az olan bir gezegende daha yükseğe zıplayıp, tepelik yerlere kısa yoldan kolayca çıkabilecek. Çatışmalarda yerçekiminin etkisi görülecek. Ayrıca her gezegen yörüngesinde bulunduğu yıldıza göre farklı şekillerde ışıklandırmaya sahip. Gezegenlere ulaşmak veya başka yerlere gitmek için asteroit kuşağı gibi yerlerden geçmek gerekecek. Oyuncular sahipsiz gemiler bulabilecek. İddia edilene göre oyunda kara deliklerin de yer aldığı ve bir kara deliğe yaklaşınca etkilerinin de hissedileceği belirtiliyor.
Starfield, 6 Eylül’de piyasaya sürülecek ve ilk günden Game Pass’e gelecek. Oyunun Premium Edition versiyonunu alanlar 1 Eylül’de oynamaya başlayacak.