Şirketin Summer Game Fest önizleme etkinliğinde Avatar: Frontiers of Pandora’nın hikayesine ve oynanışına kapsamlı bir bakış sunuldu. James Cameron oyunu önceden kaydedilmiş bir bölümde tanıttı ve “yeni ortamlar, yeni flora, fauna ve karakterler” gibi seçeneklerden söz etti.
Sinematik bir fragman, bu hikayenin Avatar filmlerine nasıl uyacağını ortaya koydu. Oyun, ilk filmdeki olaylar sırasında kaçırılan ve insan işgalciler tarafından eğitilen bir kahramanın olaylarını kapsayacak. Avatar’ın sonundaki olaylardan sonra, kriyojenik olarak dondurulacaksınız ve ardından 15 yıl sonra RDA’nın devam eden istilasına karşı savaşmak için zamanında çözüleceksiniz.
Oyunun kendisi, Na’vi becerilerini ve silahlarını insan saldırı silahları ve bir veya iki sıradan roketatar ile birleştirebileceğiniz açık dünya birinci şahıs aksiyon-macera oyunu. Oyunun arkasındaki stüdyo Massive, en son Tom Clancy’s The Division 2’deki çalışmasıyla biliniyor. Na’vi içgüdüleriniz, düşmanları ve çevre özelliklerini tespit etmek için bir tarayıcı gibi çalışacak.
Karakterinizi kendi oyun tarzınıza uyacak şekilde büyütebilecek, kaynaklardan silahlar ve eşyalar üretebilecek ve kendi becerilerinizi uygun gördüğünüz şekilde yükseltebileceksiniz. Beceri ağacı, bitkilerle ve diğer Na’vilerle etkileşime girerek, Na’vi mirasınız hakkında derinleşen anlayışınıza bağlı çeviklik ve diğer niteliklere yönelik yükseltmeleri içerecek.