CHP’li Çakırözer Basın Özgürlüğü Raporu’nu açıkladı: 65 gazeteci yargılandı, 30 gazeteciye gözaltı

CHP’li Çakırözer Basın Özgürlüğü Raporu’nu açıkladı: 65 gazeteci yargılandı, 30 gazeteciye gözaltı

RTÜK cezaları dikkat çekti

CHP’li Utku Çakırözer’in hazırladığı haziran ayı Basın Özgürlüğü Raporu’na göre 65 gazeteci hakim karşısına çıktı, 30 gazeteci gözaltına alındı, 16’sı tutuklandı.

CHP Milletvekili Utku Çakırözer, haziran ayı Basın Özgürlüğü Raporu'nu Meclis'te düzenlediği basın toplantısı ile açıkladı. Buna göre, 65 gazeteci hakim karşına çıktı, 30 gazeteci gözaltına alındı, 16'sı tutuklandı.

RTÜK cezaları dikkat çekti

Çakırözer’in raporunda dikkat çeken noktalar şunlar oldu:

- Sözcü Gazetesi muhabiri Erdoğan Süzer’in Resmi Gazete'de yayımlanan 10 farklı ilde toplam 345 bin 477 metrekare büyüklüğündeki Hazine arsasının özelleştirme yoluyla satılacağı ilanı ile ilgili “Devlet paraya sıkıştı, parseller satışa çıktı” haberi nedeniyle bir vatandaş tarafından CİMER’e şikayet edildi. Bunun üzerine Süzer hakkında savcılık tarafından soruşturma açıldı, ifadeye çağrıldı.
Gazeteciler Nebiye Arı, Hayri Tunç, Metin Yoksu hakkında haberleri ve sosyal medya paylaşımları nedeniyle dava; Berivan Altan ve Tolga Kaan, İzel Sezer, Gökay Başçan hakkında soruşturma açıldı, gazeteciler ifadeye çağrıldı.

- Toplumsal olaylar ile eylemler ve basın açıklamalarını takip eden gazetecilere yönelik gözaltı ve engellemeler haziran ayında da devam etti. Farklı şehirlerde en az 30 gazeteci gözaltına alındı.

- RTÜK’ün televizyon kanallarına yönelik cezaları Haziran ayında da devam etti. Televizyon kanallarında Sedat Peker’in açıklamalarının tartışılması ile ilgili İçişleri Bakanının şikayeti üzerine RTÜK, Halk TV ve KRT’ye yüzde 3 para cezası kesildi. TELE1 Genel Yayın Yönetmeni Merdan Yanardağ ve Prof. Dr. Emre Kongar’ın “18 Dakika”daki sözleri nedeniyle TELE1’e yüzde 3 para cezası kesti. Aynı toplantıda TGRT ve Radyo Sputnik’e de cezalar kesildi.

- Basın İlan Kurumu’nun Evrensel gazetesine yönelik uyguladığı resmi ilan yasağı 13 Haziran 2022 itibarıyla 1000. gününü doldurdu.

- Basın İlan Kurumu Sözcü ve Korkusuz gazetelerine Yılmaz Özdil ve Can Ataklı'nın köşe yazılarındaki nedeniyle ilan cezası kesti. 5 yılda Sözcü gazetesine toplam 44 gün ilan kesme cezası uygulandı. Bu ilan kesmeler nedeniyle kesilen ceza tutarı 1 milyon 4 bin 725 TL oldu.

- Ayın son gününde DW Türkçe ve Amerika’nın Sesi sitelerine lisans başvurularını yapmadıkları gerekçesiyle erişim engeli getirildi.

- Etkin Haber Ajansı 42. kez erişime engellendi.

Önceki ve Sonraki Haberler
Politika